mandag 26. november 2012

Forvarm ovnen på 160G
Kakeform på 22 d.(jeg hadde tre stk da det går raskere og kan steke to om gangen)
 Bunnene:
- 500 g sukker
- 280 g smør
- 7 eggehviter fra store egg
- 600 g mel
- 4 ts bakepulver
- 3 ts vaniljesukker
- 3 dl melk
- 4 ss Maizena (Maizena blandes inn med melet)
- 5 ulike konditorfarger (Wilton, kjøpes hos Jernia, Tilbords mm)
- 5 ss tropisk nekter.
 
Pisk smør(romtemparert) og tilsett sukker og pisk det til krem.Separer eggehviten og eggeplommen tilsett så halvparten av eggehviten og pisk dette i 2 min, tilsett resten av eggehviten og pisk enda 2 min...Bland alt det tørre i en bolle.. Bland i halvparten av det tørre og melken pisk dette sammen...Tilsett så resten av det tørre og melken pluss ss med tropisk nekter.. Pisk dette i to min.
 
Når røren er ferdig fordeler du den i 5 skåler og ca 400g i hver skål.. Tilsett da noen dråper wilton farge( trenger ikke mye, jeg brukte kun to/tre dråper da dette er en hvit kakeoppskrift setter fargen seg lett)
 
Stek så kaken midt i ovnen i 15 min, la den kjøle 3-4 min så setter du den i kjøleskap for at den skal sette seg fast og rask..(for hver bunn som var ferdig byttet jeg plass i kjøleskap og la de som hadde vært på kjøl på benken)
Kremost:
 - 175 g smør
- 300 g Philadelphia ost
- 750 g melis (1,5 pk.)
- 4 ss tropisk nekter
 
Pisk Philadephia ost og smør (romtemparter)
sikt i melis tilsett tropisk nektar.
 
Her er mye krem, så for å feste kaken bedre kan du smøre lag mellom hver bunn, dekk kaken med frostingen og pynt med ønsket dryssel.



1 kommentar:

  1. Hei!

    Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.

    Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett. Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine nettsteder.

    For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Ha en fin dag!

    Vennlig hilsen,
    Elin
    Alleoppskrifter.no

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...